Trdi diski Seagate ES.2

.

Trdi diski serije ES oz. ES.2 proizvajalca Seagate so t.i. Enterprise SATA diski. Dobi se jih tudi v različicah s SAS vmesnikom, za vse oblike pa so značilne visoke kapacitete (500GB+) ob hitrosti 7200 vrtljajev na minuto in kakovost izdelave, ki predvideva delovanje 24 ur/dan 365 dni/leto. Predvsem zaradi hitrosti niso primerni za strežniške sisteme, kjer je hitrost diskovnega podsistema ključnega pomena, so pa idelani za diskovna polja, kjer se potrebujejo ogromne kapacitete, kot je npr. arhiviranje ali varnostno kopiranje podatkov, hranjenje pretočnih video vsebin, videonadzor...

Že pred časom se je na raznih forumih na spletu pojavila kopica poročil o nenadnem prenehanju delovanja ES.2 modelov, kakor tudi serije Barracuda 7200.11 in DiamondMax 22. Vzrok za to naj bi bila napaka v tovarniški krmilni programski opremi na samih diskih (t.i. firmware), tipično pa se okvara odrazi tako, da računalnik ob ponovnem zagonu diska preprosto ne prepozna več. Proizvajalec Seagate je na svojih podpornih straneh objavil tudi posodobitev firmware-a, ki naj bi zmanjšal oz. odpravil možnost pojava omenjene napake. Žal je posodobitev firmware-a le preventivno dejanje, ki ga lahko naredimo še preden disk preide v stanje nedelovanja.

V primeru, da se na disku zgodi opisana napaka, proizvajalec ne ponuja metode za samopomoč. Načeloma naj bi ponujal možnost vrnitve v servis, kjer naj bi napako odpravili in vrnili delujoč disk s podatki, nismo pa preizkusili, kako se ta možnost da izkorisiti v Sloveniji preko slovenskih prodajalcev oz. distributerjev. Navadno je poleg želje strank po rešitvi podatkov zaželjen tudi čim krajši čas reševanja. V primeru nedelovanja zaradi napake v firmware-u ni potrebno naprednejše reševanje podatkov, ki je lahko zelo dolgotrajno in lahko vključuje tudi fizične posege v samo mehaniko ali elektroniko diska. Zato je vračilo diska v servis v okviru garancijskih pogojev v primeru tega problema dokaj nesmiselno, še posebej, če iz servisa ne dobimo popravljenega oz. novega diska vključno z našimi podatki.

V našem laboratoriju smo osvojili metodo za oživitev ES.2 modelov diskov, ki so postali nedostopni zaradi opisane napake. V osnovi gre za priklop na servisni serijski terminal diska skozi katerega lahko pobrišemo oz. regeneriramo določene zapise, ki onemogočajo zagon diska. Rešitev lahko najdete na spletu, v nadaljevanju pa vam ponujamo nekaj linkov:

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931
http://www.msfn.org/board/unlocking-terminal-seagate-es-2-bsy-led-000000cc-state-t129551-pid-833568.html&s=d3ba1fa60ed5f74a844423ebce7d2c60
http://www.msfn.org/board/solution-seagate-7200-11-hdds-t128807.html
http://www.msfn.org/board/solution-seagate-7200-11-hdds-t128807-page-100.html

Preden se sami lotite popravila, se morate zavedati, da so te metode uradno nepodprte in kršijo garancijo, poleg tega pa že z najmanjšo napako lahko poškodujete sam disk, kakor tudi podatke. Zato vam v primeru te napake svetujemo, da se najprej obrnete na prodajalca diska in se pozanimate, kakšne so možnosti za rešitev diska in podatkov v okviru garancijskih pogojev. Če varnostne kopije podatkov nimate in vam prodajalec ne zagotovi garancijskega servisa z rešitvijo podatkov, potem vam priporočamo, da se za pomoč obrnete na izkušene strokovnjake.

Jože Volf
vodja sistemske integracije, iLab d.o.o.
joze@ilab.si

Komentarji

Oddaj komentar

Spodnji test nam pomaga omejiti avtomatizirano oddajo komentarjev. Pravilno rešen test je pogoj za oddajo komentarja. Hvala za razumevanje.

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iLab